Menu

Holdbeskrivelser

Yin Yoga/ Lene 

Yin-yoga er en yogaform, hvor det for alvor handler om at mærke sig selv. Det er blid yoga, hvor de enkelte stillinger holdes mellem 3 og 5 minutter, enkelte længere tid. De fleste yogastillingerne er liggende eller siddende .Ved at blive flere minutter i de samme yogastillinger, når du at finde en helt speciel ro og et nærvær i stillingerne, som er unik for denne yogaform. Du mærker intensitet, og det lærer dig "at være med det, der er" – uden at flygte fra det. Det er en læring, din hjerne tager med sig ud i det pulserende hverdagsliv, så du også kan få glæde af din yoga uden for yogamåtten.

 

Mindful FLOW / Selma

Trænger du til at komme helt ned i tempo? Til at mærke og forkæle din krop med bløde bevægelser, blid musik og meditation? Så er du velkommen til Mindful FLOW.

I den første del af timen kommer vi i kontakt med hele kroppen gennem bløde bevægelser. I den anden del af timen er der fokus på åndedræt og mindful meditation. Hver time afsluttes med en liggende eller siddende meditation eller visualisering.

Gennem timen vil der være fokus på nogle af principperne i mindfulness: Accept, venlighed, tålmodighed, at give slip og et ikke dømmende/ikke vurderende mindset.
Alle kan være med.

Holdet kører som et forløb fra den 6. april til og med den 25. maj 2018.

 

Dance It, DGI koncept/ ved Stephanie

Dance It, er en time med lækkert musik, gode trin og sved på panden.

En Dance It time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til at få en super svedig og lærerig dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top..!!

  

Crossgym40/ ved Christian

Ved crossgym40 vil du kunne opnår at få høj intensitet og funktionel træning i løbet af en træningstime. Igennem timen kommer vi ind på udholdenhed, kondition, styrke, smidighed, hurtighed, mobilitet, koordination, bevægelse, balance og præcision. Altså, vi kommer igennem at aktivere alle muskelgrupper. Jeg bruger forskellige redskaber, vægte og egen kropsvægt.

 

Puls og styrke/ ved Gitte

Kom og vær med til en sjov time, hvor jeg garantere sved på panden og røde kinder. Vi skal igennem alle de store muskelgrupper og bruger både elastikker, vægte, bodybar og stepbænken engang imellem. Alle kan være med, nye som gamle.

 

Puls & styrke/ ved Bente
Er du frisk på at få sved på panden, samtidig med at du tager kampen op imod dig selv
- så mød op til Puls & styrke.
Vi skal arbejde i intervaller med både puls og styrke, med og uden redskaber. Du kan selv vurdere hvor udfordrende  det skal være, alt afhængig af din egen intensitet og brug af redskaber (fx håndvægte eller elastikker). Vi vil komme igennem alle de store muskelgrupper i løbet af denne time - 
Så kom og tag kampen op!

 

Pump og puls /ved Jannie

Timen kombinerer klassiske pump øvelser med vægtstang og intervaller med høj intensitet. Du får både noget for konditionen og for styrken.

 

Pump

Pump er for både mænd og kvinder. Timen er designet til at give din krop en all round træning med brug af vægte, vægtstang og stepbænk (stepbænken bruges kun til at ligge på, eller sidde på) Holdet er for dig, som ønsker en fast og markeret krop og samtidig vil opnå en god forbrænding.           

Samtidig er Pump et fantastisk supplement til spinning ;-)

 

Mave / Ryg

Mave/ryg er styrke og udholdenhedstræning af hele kroppen med focus på maven og ryggen. Træningen giver en god kropsholdning og en bevidsthed om, hvordan du beskytter din ryg i dagligdagen. 
Vi træner med egen kropsvægt, lette vægte, elastikker osv. 

 

MutterFit
På sigt vil dette hold blive lavet om til Pilates, (Maj måske) ellers indeholder det alt fra balance, styrke med redskaber (den "lette" udgave) lidt aerobic, men som hovedregel kommer vi hele kroppen igennem.

 

Gå og styrke/ ved Hanne

Outdoor fitness er en rask gåtur med indlagt styrketræning. Vi går ned til fjorden og bruger naturen til små styrkeøvelser. Turen er ca. 6 km og varer ca. 1,5 time. Det kræver ikke andet end at du kan gå lidt rask til :-)

  

Stram Op
Stram Op er for dig som ønsker at træne de store muskelgrupper igennem på én holdtime med fokus på ben, baller, bryst, mave, ryg og arme. Vi træner muskelstyrke - altså få gentagelser af hver øvelse. Der lægges stor vægt på, at alle øvelser udføres med korrekt teknik for at få fuldt udbytte af træningen og undgå skader.

 

Bike Intro

Holdet for begyndere der skal lære de grundlæggende færdigheder såsom indstilling af cyklen, taktforståelse og stående teknik.
Der vil være en prøvecykling på ca. 10 min.

 

Bike 1

Bike 1 er for nye deltager, der er ved at opbygge en rutine, og som stadig har brug for at blive guidet gennem timen i såvel takter som teknikker.
Timen er også god for rutinerede der vil restituere.

Timens varighed er 45 min. inkl. Opvarmning og udstræk. 

 

Bike 2

Bike 2 er en lettere udfordrende time for deltager der har fået opbygget grundformen, er rutineret og har opbygget færdigheder omkring teknik og takter.

Timens varighed er 55 min inkl. Opvarmning og udstræk.

 


Bike 3

Bike 3 er for deltager der er sikre på cyklen, og som ønsker hård udfordring, kræver god kondition og køreteknik. Pauser efter behov :-)

Timens varighed er minimum 55 min.