Menu

Holdbeskrivelser

Yin Yoga/ Lene 

Yin-yoga er en yogaform, hvor det for alvor handler om at mærke sig selv. Det er blid yoga, hvor de enkelte stillinger holdes mellem 3 og 5 minutter, enkelte længere tid. De fleste yogastillingerne er liggende eller siddende .Ved at blive flere minutter i de samme yogastillinger, når du at finde en helt speciel ro og et nærvær i stillingerne, som er unik for denne yogaform. Du mærker intensitet, og det lærer dig "at være med det, der er" – uden at flygte fra det. Det er en læring, din hjerne tager med sig ud i det pulserende hverdagsliv, så du også kan få glæde af din yoga uden for yogamåtten.

 

CrossGym/Hiit Christian

Ved crossgym40 vil du kunne opnår at få høj intensitet og funktionel træning i løbet af en træningstime. Igennem timen kommer vi ind på udholdenhed, kondition, styrke, smidighed, hurtighed, mobilitet, koordination, bevægelse, balance og præcision. Altså, vi kommer igennem at aktivere alle muskelgrupper. Jeg bruger forskellige redskaber, vægte og egen kropsvægt.

 

Puls og styrke/ ved Gitte

Kom og vær med til en sjov time, hvor jeg garantere sved på panden og røde kinder. Vi skal igennem alle de store muskelgrupper og bruger både elastikker, vægte, bodybar og stepbænken engang imellem. Alle kan være med, nye som gamle.

 

Pump og puls /ved Jannie

Timen kombinerer klassiske pump øvelser med vægtstang og intervaller med høj intensitet. Du får både noget for konditionen og for styrken.

 

Pump

Pump er for både mænd og kvinder. Timen er designet til at give din krop en all round træning med brug af vægte, vægtstang og stepbænk (stepbænken bruges kun til at ligge på, eller sidde på) Holdet er for dig, som ønsker en fast og markeret krop og samtidig vil opnå en god forbrænding.           

Samtidig er Pump et fantastisk supplement til spinning ;-)

 

Mave / Ryg

Mave/ryg er styrke og udholdenhedstræning af hele kroppen med focus på maven og ryggen. Træningen giver en god kropsholdning og en bevidsthed om, hvordan du beskytter din ryg i dagligdagen. 
Vi træner med egen kropsvægt, lette vægte, elastikker osv. 

 

MutterFit
På sigt vil dette hold blive lavet om til Pilates, (Maj måske) ellers indeholder det alt fra balance, styrke med redskaber (den "lette" udgave) lidt aerobic, men som hovedregel kommer vi hele kroppen igennem.

 

Stram Op
Stram Op er for dig som ønsker at træne de store muskelgrupper igennem på én holdtime med fokus på ben, baller, bryst, mave, ryg og arme. Vi træner muskelstyrke - altså få gentagelser af hver øvelse. Der lægges stor vægt på, at alle øvelser udføres med korrekt teknik for at få fuldt udbytte af træningen og undgå skader.

 

Bike Intro

Holdet for begyndere der skal lære de grundlæggende færdigheder såsom indstilling af cyklen, taktforståelse og stående teknik.
Der vil være ca 30 min cykling.